ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

ارتقای ایمنی در ساختمان سازی با ایمنی هوشمند

زمان مطالعه: 4 دقیقه ارتقای ایمنی در ساختمان سازی با ایمنی هوشمند ایجاد و ارتقای ایمنی در ساختمان سازی مقاله بسیار مهمی محسوب می‌شود و افرادی که در کار ساخت و ساز هستند باید به این موضوع دقت بسیار زیادی داشته باشند. هوشمندسازی در طول سالیان اخیر توانسته است در بالا بردن امنیت در ساختمان سازی موثر باشد. اگر ...

روش های ارتقای ایمنی در ساختمان سازی با ایمنی هوشمند
4 دقیقه
0 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارتقای ایمنی در ساختمان سازی با ایمنی هوشمند

ایجاد و ارتقای ایمنی در ساختمان سازی مقاله بسیار مهمی محسوب می‌شود و افرادی که در کار ساخت و ساز هستند باید به این موضوع دقت بسیار زیادی داشته باشند. هوشمندسازی در طول سالیان اخیر توانسته است در بالا بردن امنیت در ساختمان سازی موثر باشد. اگر شما از هوشمند سازی استفاده کنید می‌توانید جان بسیاری از افراد را در هنگام ساخت ساختمان از خطرات مختلف در امان نگاه دارید. البته هوشمندسازی فقط محدود به هنگام ساختن ساز نمی‌شود و اگر ساختمان را به صورت کامل هوشمندسازی کنید می توانید در آینده هم از آن استفاده های بی نظیری داشته باشید. شما در هوشمند سازی ساختمان از سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب استفاده می کنید تا به صورت هوشمند ساختمان را مدیریت کرده و از بروز مشکلات جلوگیری به عمل آورید.

شما با استفاده از این سیستم می توانید بر نحوه عملکرد کارگران نظارت کنید و در هنگام اجرای عملیات های سنگین و خطرناک بر روی ساختمان تمامی موارد ایمنی را لحظه به لحظه چک کنید تا در صورت بروز مشکل سریعاً برای پیشگیری از خطر احتمالی اقدام نمایید. مثلاً اگر قرار باشد ساختمان با ارتفاع بلند آماده سازی کنید و در نقاط مرتفع آن نیاز به انجام عملیات داشته باشید با استفاده از سیستم هوشمند می توانید از خطراتی مثل سقوط یا برق‌گرفتگی جلوگیری به عمل آورید. این در حالی است که در گذشته کلاه ایمنی یا دستبند های خاص مهمترین تجهیزات ایمنی بوده‌اند. البته توجه داشته باشید که برای هوشمند سازی ساختمان باید به افراد معتبر هم مراجعه کنید. شما باید به سراغ افرادی بروید که با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا آشنایی داشته باشند و به صورت کاملاً تخصصی مجموعه را برای شما هوشمند سازی کنند. به عنوان مثال شرکت ابنیه سازان ستاوند می تواند گزینه مناسبی برای دریافت خدمات برای شما باشد. هوشمند سازی انجام شده توسط این شرکت هم کاملا دقیق و تخصصی است و هم هزینه بسیار پایینی برای شما به همراه خواهد داشت.

معمولاً برای افزایش ایمنی در ساختمان سازی هوشمند چه اقداماتی صورت می‌گیرد؟

برای این که هوشمند سازی منجر به افزایش و ارتقای ایمنی در ساختمان سازی شود معمولاً باید اقدامات صورت گرفته و تجهیزاتی نصب شوند. در ادامه مهمترین این اقدامات را خدمت شما شرح می دهیم:

  • نصب سیستم هوشمند اعلام و اطفاء حریق: یکی از مهمترین مسایلی که برای هوشمند سازی مورد استفاده قرار می گیرد سیستم اعلام و اطفاء حریق می باشد. این سیستم مجموعه ای از قطعات الکترونیکی می باشد که هدف اصلی آن اعلام خطر آتش سوزی می باشد. استفاده از این سیستم باعث می‌شود تا از خسارت‌های جانی و مالی که از آتش‌سوزی ناشی میشود بتوان جلوگیری کرد و به نوعی این سیستم یکی از مهمترین روشهای ایجاد امنیت در ساختمان های هوشمند می باشد. در سیستم اطفاء حریق از حسگر های متعددی برای تشخیص حرارت، دود و آتش استفاده می شود. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که این سیستم دارد بازگشایی خروج اضطراری در شرایط حساس می باشد.
  • سیستم نشت گاز: یکی دیگر از مهمترین قطعات هوشمند سازی برای بالا بردن امنیت ساختمان سیستم تشخیص نشت گاز می باشد. که می‌تواند گازهای سمی محیط را به خوبی شناسایی کرده و آنها را به شما اطلاع دهد. توجه داشته باشید که احتمال نشت گازهای سمی در فضای ساختمان های مسکونی بسیار بالا است. معمولاً با گاز مونوکسید کربن یا متان جان بسیاری از افراد را در این ساختمان ها به خطر می‌اندازد. حسگر هایی که در دستگاه تشخیص نشت گاز قرار می گیرند به صورت لحظه ای هوای داخل ساختمان را بررسی می‌کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل به وسیله هشدار صوتی یا نوری آن را به اطلاع شما می‌رسانند.
  • سیستم تشخیص نشت آب: یکی دیگر از مشکلات بزرگ ساختمان ها نشت آب از طریق لوله کشی های ساختمان است. شاید نشت آب در ابتدا مشکلی برای ساختمان ایجاد نکند اما اگر مدت زمان کوتاهی از نشت آن بگذرد منجر به رطوبت شده و در نهایت خرابی دیوار ها و حتی بالاتر از آن اتصال جریان برق را به همراه دارد و باعث بروز مشکلات زیادی می شود. اگر ساختمان شما هوشمند سازی شود و سیستم تشخیص نشت آب داشته باشد به سرعت می‌توان متوجه نشد و حتی عامل نشتی را هم پیدا کرد.

چگونه ساختمان خودمان را هوشمند کنیم؟

طبیعتا خود شما نمی توانید برای هوشمندسازی ساختمان اقدام کنید و بهترین راه مراجعه به شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت دارند. البته به هر شرکتی هم نمی توان در این زمینه اعتماد کرد. بسیاری از شرکت ها تنها به دنبال منافع مالی خودشان هستند و هوشمند سازی آن ها تاثیر زیادی در ساختمان ندارد. برای این که کار شما آسان تر شود پیشنهاد می کنیم جهت هوشمندسازی ساختمان خودتان به شرکت ابنیه سازان ستاوند مراجعه کنید. این شرکت علاوه بر اینکه سیستم های هوشمند برای افزایش ایمنی در مجموعه شما قرار می‌دهد می‌تواند هوشمند سازی را در جهت استفاده بهینه از تجهیزات مجموعه شما هم فعال کند. علاوه بر این سیستم هایی که معمولاً این شرکت به کار می‌گیرد باعث کاهش چشمگیر هزینه های ساختمان شده و صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد.

شرکت ابنیه سازان ستاوند در قبال تمامی خدماتی که خدمت شما ارائه می دهد پایین ترین هزینه را دریافت می‌کند. قطعاً شما از نظر هزینه و کیفیت هیچ مجموعه ای را در سراسر کشور پیدا نخواهید کرد که مانند ابنیه سازان ستاوند باشد. پیشنهاد می‌کنیم تا زمان از دست رفته است هرچه سریعتر برای مشاهده خدمات این شرکت به وب سایت اینترنتی ابنیه سازان ستاوند مراجعه کنید. مطمئن باشید استفاده از خدمات این شرکت شما را پشیمان نخواهد کرد. مهمترین هدف شرکت ابنیه سازان ستاوند از خدماتی که در جهت هوشمند سازی ساختمان ها ارائه می دهد این است که ایمنی ساختمان های ایرانی بالاتر برود و کمتر شاهد ایجاد مشکلات در ساختمان ها باشیم. جلب رضایت شما و ارائه بالاترین کیفیت در هوشمند سازی هدف اصلی این شرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.