ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

دوربین مداربسته کارگاه ساختمانی و روش های استفاده از آن

زمان مطالعه: 4 دقیقه دوربین مداربسته کارگاه و نصب آن در پروژه های ساختمانی بدون شک می تواند مزیت های زیادی را برای ساختمان ها و اشخاصی که در آن فعالیت می کنند به همراه داشته باشد. نصب دوربین به نوعی به مانند اتوماسیون نظارت بر کارگاه های ساختمانی به حساب می آید که قادر است مدیریت ساخت در ...

روش های استفاده از دوربین مداربسته در کارگاه های ساختمانی
4 دقیقه
0 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

دوربین مداربسته کارگاه و نصب آن در پروژه های ساختمانی بدون شک می تواند مزیت های زیادی را برای ساختمان ها و اشخاصی که در آن فعالیت می کنند به همراه داشته باشد. نصب دوربین به نوعی به مانند اتوماسیون نظارت بر کارگاه های ساختمانی به حساب می آید که قادر است مدیریت ساخت در پروژه های عمرانی را بر عهده بگیرد…

در واقع دوربین ها قادرند شرایط ایمنی را برای کارکنان و همچنین محافظت از اموال آنها فراهم کنند. نصب دوربین مداربسته در پروژه های ساختمانی یکی از ملزومات اساسی به حساب می آید چرا که می تواند تا حد خیلی زیادی از نفوذ سارقان به چنین مکان هایی و همچنین مقابله با جرم، سرقت و خرابکاری جلوگیری کند.

بدون شک نصب دوربین مداربسته در چنین مکان هایی هم موجب صرفه جویی برای شرکت های ساختمان سازی خواهد شد و هم موفقیت پروژه را تا حد خیلی زیادی تضمین خواهد کرد چرا که این کارگاه ها دارای یک سری تجهیزات از جمله ماشین آلات و مصالح ساختمانی گران قیمت هستند که نیازی مُبرم به مراقبت و نگهداری شبانه روزی دارند. کارگاهِ تو دارای سیستم مدیریت و نظارت بر دوربین های مداربسته کارگاه های ساختمانی است.

همین الان دوربین های کارگاه ساختمانی خود را آنلاین نظارت کنید


ثبت نام در سیستم مانیتورینگ آنلاین دوربین های کارگاهی

 

نصب دوربین مداربسته در کارگاه های ساختمانی چه مزیت هایی دارد؟

همان طوری که در بالا هم اشاره کردیم نصب چنین دوربین هایی بیشتر برای امنیت از جان و مال کارکنان ساختمانی و همچنین نظارت بر کارگاه های فعال و ثبت و ضبط تمامی فعالیت هایی که به صورت روزانه انجام می شود، است.

دوربین مداربسته هایی که در این مکان ها نصب می شوند بایستی این توانایی را داشته باشند که ویدیوهایی با کیفیت و رزولوشن بسیار بالا را ضبط و آن را به یک مرکز کنترل امنیتی آن هم در داخل و یا خارج از کارگاه، ارسال کنند. همین مورد موجب شده تا نصب چنین دستگاه هایی یک سرمایه گذاری مناسب برای تضمین انجام کار در کارگاه ساختمانی به شمار بیاید.

نصب دوربین مداربسته کارگاه تحت شبکه به نسبت همتای آنالوگ خود، هم راحت تر است و هم نگهداری و از آن ساده تر است. یکی از مزیت های نصب این نوع دوربین ها در مکان های کارگاهی علاوه بر اینکه دست مجرمان و خرابکاران را تا حد خیلی زیادی کوتاه خواهد کرد، موجب نظارت مستقیم بر نحوه عملکرد کارگرها در حین انجام وظیفه می شود.

اما مزیت هایی که می توان برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه های ساختمانی بیان کرد به شرح زیر است:

مزیت اول: کوتاه کردن دست سارقان و خرابکاران از محیط کارگاهی

بدون شک یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توان برای نصب دوربین مداربسته در مناطق کارگاهی بیان کرد این است که مانعی بزرگ برای وقوع جرم به شمار می رود. حقیقت این است که سارقان سعی می کنند ساده ترین و آسیب پذیرترین مکان ها را برای اهداف خود انتخاب کنند و در چنین مواقعی کارگاه های ساختمانی هم جزو همین مکان ها به شمار می رود.

طبق آمارهای به دست آمده، حدود 60 درصد از افراد مجرم مکان هایی که فاقد دوربین مداربسته است را انتخاب می کنند و به طبع نصب دوربین در چنین مکان هایی یکی از ملزومات اساسی است که بایستی آن را در اولویت کاری خود قرار دهید.

مزیت دوم: ثبت و ضبط تمامی وقایع روزمره

یکی از مزیت هایی که می توان برای نصب دوربین مداربسته در محیط های کارگاهی بیان کرد این است که به صورت مداوم و 24 ساعته توانایی ثبت و ضبط تمامی وقایع را دارند. در برخی از دوربین ها این امکان فراهم شده که تنها با مشاهده حرکت در محیط شروع به ضبط نماید. در کل می توان اینگونه گفت که هیچ چیز از چشمان تیزبین این دوربین ها در امان نخواهد بود.

مزیت سوم: دوربین مداربسته یک شاهد محکم به هنگام وقوع جرم است

در محیط کارگاه ساختمانی که وقوع جرم و یا حادثه بیشتر از مکان های دیگر است، نصب دوربین های مداربسته می تواند یک شاهد محکم به هنگام وقوع جرم به شمار بیاید. ویدیوهای ضبط شده در شناسایی افراد خاطی و مجرم بسیار به مدیران کارگاه ساختمانی کمک خواهد کرد و از همه مهم تر اینکه راه اجرای قوانین را هموارتر می کند.

حتی می توانید دوربین مداربسته را با اینترنت اشیاء ادغام کرده تا دیگر نیازی به ذخیره تصاویر نداشته باشید. در چنین مواردی بعد از تشخیص هوشمند جرم، سرقت و یا تخلف، فیلم به صورت مستقیم به مرکز پلیس ارسال می شود. اینترنت اشیاء می تواند از جمع آوری اطلاعات و انباشت مداوم آن جلوگیری کند چرا که اولین کاری که مجرمان انجام می دهند این است که به دوربین های مداربسته آسیب وارد می کنند تا به نوعی مدارک جرم را از بین ببرند.

مزیت چهارم: تکمیل پروژه و نصب مجدد دوربین مداربسته

یکی از مزیت های جالب توجه برای نصب دوربین های مداربسته این است که در کارگاه های ساختمانی پروژه ها روز به روز پیشرفت می کنند. در اینگونه مواقع به هنگام اتمام پروژه نیازی به خرید مجدد دوربین مداربسته نیست و تنها کار لازم این است که همین دوربین ها را از حالت نصب خارج و سپس در مکان جدید نصب کنید. این مورد می تواند هزینه شما را برای خرید چنین دستگاه هایی تا حد زیاد کاهش دهد.

نصب مجدد نشان از انعطاف پذیری دوربین مداربسته است و در این بین دوربین های تحت شبکه یا IP قابلیت توسعه و تغییر را دارند. حتی اگر مایل باشید می توانید به جای برق از منبع تغذیه خورشیدی برای برق رسانی به هر نقطه از محیط کارگاهی استفاده نمایید. این کار می تواند به سلامت محیط زیست کمک زیادی کند.


همبن حالا با سامانه مانیتورینگ کارگاهِ تو، دوربین هاتو کنترل کن

نتیجه گیری

در پایان می توان به این نتیجه رسید که استفاده از دوربین مداربسته در مکان های کارگاهی به خصوص محیط های ساختمانی تا حد خیلی زیادی قادر خواهد بود امنیت مکان مورد نظر را افزایش دهد. پس بایستی قبل از نصب دوربین، ارزیابی امنیتی کارگاه ساختمانی انجام شود.

این کار موجب می شود تا نقاط آسیب پذیر شناسایی و سپس اقدام به خرید بهترین دوربین و در نهایت نصب آن کرد. چرا که شناسایی نیازهای امنیتی یک کارگاه به خصوص کارگاه ساختمانی از اهمیت زیادی برخوردار است و بایستی حتماً یک طرح امنیتی بسیار قوی هم برای آن در نظر گرفت. انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع و مدل از دوربین مداربسته می تواند تضمینی برای جلوگیری از وقوع جرم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.