ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

سنسور مقاومت بتن

زمان مطالعه: 2 دقیقه سنسور مقاومت بتن چگونه کار می کند؟ سنسور مقاومت بتن به عنوان یک دستگاه الکترونیکی، با استفاده از تکنولوژی سنجش مقاومت الکتریکی، میزان مقاومت فشاری بتن را اندازه گیری می کند. در این دستگاه، دو سر سنسور به دو نقطه مختلف از بتن وصل شده و جریان الکتریکی از یک سر به سر دیگر رد ...

سنسور مقاومت بتن
2 دقیقه
0 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سنسور مقاومت بتن چگونه کار می کند؟

سنسور مقاومت بتن به عنوان یک دستگاه الکترونیکی، با استفاده از تکنولوژی سنجش مقاومت الکتریکی، میزان مقاومت فشاری بتن را اندازه گیری می کند. در این دستگاه، دو سر سنسور به دو نقطه مختلف از بتن وصل شده و جریان الکتریکی از یک سر به سر دیگر رد می شود. با افزایش فشار بر روی نمونه بتن، مقاومت الکتریکی آن کاهش می یابد و سنسور این تغییر را در قالب سیگنال الکتریکی به دستگاه خوانده و نمایش می دهد. با تحلیل سیگنال های الکتریکی، مقدار مقاومت فشاری بتن به دست می آید. این دستگاه به عنوان یک روش سریع و دقیق در سنجش مقاومت فشاری بتن استفاده می شود…

انواع سنسورهای مقاومت سنج بتن:

1- سنسورهای مقاومتی نقطه ای: در این نوع سنسور، دو سر سنسور به دو نقطه مختلف از بتن وصل شده و با افزایش فشار بر روی نمونه بتن، مقاومت الکتریکی آن کاهش می یابد.

2- سنسورهای مقاومتی توزیع شده: در این نوع سنسور، مقاومت الکتریکی در سطح بتن توزیع شده و با افزایش فشار بر روی نمونه بتن، مقاومت الکتریکی در نقاط مختلف بتن تغییر می کند.

3- سنسورهای فشاری: در این نوع سنسور، فشار بر روی نمونه بتن به صورت مستقیم توسط سنسور اندازه گیری می شود و این اطلاعات به صورت سیگنال الکتریکی به دستگاه خوانده و نمایش داده می شود.

 

با اسماریت مقاومت بتن رو اندازه گبری کن

 

سنسورهای بتن بر چه مبنایی مقاومت بتن را محاسبه می کنند؟

سنسورهای بتن بر اساس تغییرات مقاومت الکتریکی بتن با افزایش فشار بر روی آن، مقاومت بتن را محاسبه می کنند. همچنین، در برخی سنسورهای بتن، فشار بر روی بتن به صورت مستقیم اندازه گیری می شود. و این اطلاعات به دستگاه خوانده و محاسبه مقاومت بتن صورت می گیرد.

کشورهای تولیدکننده سنسورهای سنجش مقاومت بتن:

بسیاری از کشورهای جهان در زمینه تولید سنسورهای سنجش مقاومت بتن فعالیت دارند. برخی از این کشورها عبارتند از:

1- آلمان
2- چین
3- آمریکا
4- ژاپن
5- ایران
6- فرانسه
7- ایتالیا
8- اسپانیا
9- هند
10- تایوان
11- بریتانیا
12- کانادا
13- استرالیا
14- بلژیک
15- هلند
16- سوئیس
17- سوئد
18- دانمارک
19- نروژ
20- فنلاند
21- کره جنوبی

این کشورها در زمینه تولید سنسورهای سنجش مقاومت بتن، تحقیقات و پژوهش‌های متعددی انجام داده‌اند. و محصولات با کیفیت و قابل اعتمادی را برای بازار جهانی تولید می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.