ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

هوش مصنوعی و پردازش تصویر و تاثیرآن در افزایش ایمنی

زمان مطالعه: 2 دقیقه استفاده از هوش مصنوعی یکی از راه های افزایش سطح ایمنی و بهره وری می باشد. به صورت کلی، سیستم پردازش تصویر یک سیستم قوی و کاربردی به حساب می آید که با استفاده از آن شما می توانید وضعیت یک کارگاه ساختمانی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهید. این سیستم بازدهی ...

استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصویر در افزایش ایمنی و بهره وری در کارگاه ساختمانی
2 دقیقه
3 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

استفاده از هوش مصنوعی یکی از راه های افزایش سطح ایمنی و بهره وری می باشد. به صورت کلی، سیستم پردازش تصویر یک سیستم قوی و کاربردی به حساب می آید که با استفاده از آن شما می توانید وضعیت یک کارگاه ساختمانی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهید. این سیستم بازدهی خوبی داشته و شما با خیال راحت می توانید آنها را در موقعیت های مختلف به کار گیرید. امروز ما قصد داریم تا در مورد سیستم پردازش تصویر و مزایای استفاده از آن در یک کارگاه ساختمانی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصویر برای تشخیص پوشیدن کلاه ایمنی

اولین روش موجود برای استفاده از سیستم پردازش تصویر در یک محیط کارگاه ساختمانی، تشخیص پوشیدن کلاه ایمنی می باشد. کلاه ایمنی ابزاری مهم و کاربردی به حساب می آید. بدون استفاده از این ابزار در یک محیط ساختمان سازی، کارگران با مشکلات جدی مواجه می شوند. از زمان های قدیم گفته اند که هیچگاه حادثه خبر نمیکند. ممکن است در لحظه ای که کارگر کلاه را از سر بر می دارد، یک جسم سنگین از طبقات بالاتر ساختمان سقوط کرده و با سر کارگران برخورد داشته باشد. این مسئله می تواند عواقب سنگینی را برای کارفرما و مسئولین پروژه به همراه داشته باشد. چرا که آنها موظف هستند همواره سطح امنیت کاربران، کارگران و پروژه را تا حد قابل توجهی افزایش دهند.

تشخیص آتش سوزی با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصویر

دیگر مزیت استفاده از سیستم پردازش تصویر مربوط به تشخیص آتش سوزی می باشد. آتش سوزی یکی از مشکلات و اتفاق های نسبتا رایج در کارگاه های ساختمانی می باشد. خیلی اوقات کارگران به علت یک بی احتیاطی ساده، آتش بزرگی درست کرده و می توانند به پروژه آسیب های جدی وارد نمایند. ولی در حالت عادی مدت زمانی که کاربران برای تشخیص آتش و اقدام در جهت رفع آن نیاز دارند نسبتا بالا است. با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی و پردازش تصویر، دیگر نگرانی در این زمینه نخواهید داشت.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پردازش تصویر، مربوط به تشخیص آتش و آتش سوزی می باشد. با استفاده از این سیستم شما به راحتی می توانید آتش سوزی را شناسایی کنید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که این سیستم از نظر روانی هم بر روی کارگران تاثیر گذار می باشد. زمانی که کارگران از بابت امنیت پروژه مطمئن شوند، با سرعت بالا تر و خیال راحت تری فعالیت های مد نظر را به اتمام می رسانند.

کلام آخر

استفاده از سیستم های هوش مصنوعی همچون پردازش تصویر می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. سیستم های هوش مصنوعی، سیستم های کاربردی و مهمی به حساب می آیند که با استفاده از مدل ها و ساختار های مختلف آن شما به راحتی می توانید نسبت به انجام یک سری فعالیت های خاص همچون تشخیص آتش سوزی یا نپوشیدن کلاه ایمنی اقدام نمایید. برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن و افزایش سطح ایمنی یک کارگاه ساختمانی، پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو یکی از گزینه های محبوب در ایران به حساب می آید.

3 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.