ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

ساخت و ساز هوشمند چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه ساخت و ساز هوشمند چیست؟ در این مقاله به سوال مهم ساخت و ساز هوشمند چیست پاسخ خواهیم داد و شما را با مکانیسم آن آشنا خواهیم کرد. تکنولوژی در دنیا هر روز در حال پیشرفت است و این مهم تمامی تجهیزات و وسایل را شامل می شود. پیشرفت تکنولوژی در بخش خانه و ساختمان ...

ساخت و ساز هوشمند
4 دقیقه
3 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ساخت و ساز هوشمند چیست؟

در این مقاله به سوال مهم ساخت و ساز هوشمند چیست پاسخ خواهیم داد و شما را با مکانیسم آن آشنا خواهیم کرد.

تکنولوژی در دنیا هر روز در حال پیشرفت است و این مهم تمامی تجهیزات و وسایل را شامل می شود. پیشرفت تکنولوژی در بخش خانه و ساختمان های مختلف نیز بوده است و امروزه خانه ها نسبت به قبل هوشمندسازی شده اند، اما این ساخت و ساز هوشمند چگونه است؟

خانه ای را در نظر بگیرید که کنترل سیستم برق، گاز، آب، تلفن و دزدگیر آن هوشمند است. در این خانه سیستم های برقی در هنگام ورود به صورت خودکار وصل و در هنگام خروج قطع می شوند و بدین ترتیب کنترل تمامی چراغ ها و سیستم های خنک کننده مانند کولر به صورت اتوماتیک انجام می شود. همچنین در فصل سرما سیستم گاز خانه خودکار عمل می کند و دمای خانه را همواره در درجه ای مطلوب (25 درجه) نگه می دارد. از طرفی دیگر تلفن، در صورت عدم حضور شما در خانه به صورت خودکار به گوشی موبایل شما دایورت می شود. در نهایت دزدگیر خانه هنگام خروج شما از خانه فعال می گردد و در صورت بروز اتفاقی ناگوار به پلیس و به شما، به صورت خودکار اطلاع رسانی خواهد کرد.

به مجموعه تجهیزات و تکنولوژی های فوق در خانه، ساخت و ساز هوشمند می گویند. در این تکنولوژی از سنسور های خاصی در سراسر منزل شما استفاده خواهد شد و زندگی شما وارد عرصه جدیدی خواهد گردید.

این تجهیزات و سنسور های هوشمندسازی در ساختمان های کاری و تجاری موجب بالا رفتن ایمنی در کار می شود و همچنین موجب افزایش بهره وری و راندمان نیز می گردد.

سنسورهای مورد استفاده در هوشمندسازی ساختمان

همانگونه که بیان کردیم هوشمندسازی ساختمان موجب افزایش بهره وری و راندمان خانه می شود. بخشی از این افزایش بهره وری و راندمان توسط سنسور هایی که در ساختمان نصب می گردد، انجام می شود. در این بخش به پرکاربرد ترین سنسور ها اشاره خواهیم کرد.

  1. بخش روشنایی ساختمان: استفاده از سنسور های حرکتی با تکنولوژی مادون قرمز و سنسور سنجش و اندازه گیری لوکس محیط.
  2. بخش سرمایش و گرمایش ساختمان: استفاده از سنسور های حساس به حرارت، رطوبت و کربن دی اکسید.
  3. بخش پرده های برقی ساختمان: استفاده از سنسور سنجش میزان نور آفتاب و باد و سنسور حساس به دما.
  4. بخش موتورخانه ساختمان: استفاده از سنسور های پیشرفته دماسنج، سنجش کربن دی اکسید و هشدار نشت آب.
  5. بخش امنیتی ساختمان: استفاده از سنسور های پیشرفته حرکتی و سنسور های بیومتریک به همراه دوربین های نظارت تصویری.

پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو

یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمندسازی ساختمان، کارگاهِ تو است. پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو با بکارگیری پیشرفته ترین سیستم های هوشمندسازی و سنسور های پیشرفته، خدمات بسیار برجسته ای را به مشتریان خود ارائه می دهد.

کارگاهِ تو به منظور انجام پروژه ساخت و ساز هوشمند به بهترین شکل ممکن، از نمودار گانت استفاده می نماید.

ترسیم نمودار گانت برای پروژه در کارگاهِ تو، به نحوی انجام می شود که سنسور های هوشمند سازی به بهترین شکل ممکن در ساختمان نصب شوند و بهترین کارایی را ارائه دهند. در مجموع نمودار گانت برای ساده سازی یک پروژه استفاده می گردد و در مورد کارگاهِ تو نیز از این نمودار برای ساده سازی و انجام هرچه دقیق تر پروژه استفاده گردیده است.

مزایای ساخت و ساز هوشمند چیست؟

  1. هماهنگ کردن سیستم های نظارت تصویری و دوربین های مداربسته با سیستم ساخت و ساز هوشمند به منظور استفاده از مکانیسم های کنترل تردد، بیومتریک و پلاک خوان.
  2. نگه داشتن دمای خانه در درجه ای مطلوب به نحوی که انرژی های برقی و گازی به صورت بهینه مصرف شوند و خاموش کردن سیستم های گرمایش و سرمایش در هنگام خالی بودن خانه به صورت خودکار.
  3. افزایش ایمنی در کار با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا در ساختمان های تجاری و اداری.
  4. افزایش بهره وری و راندمان خانه با استفاده از سنسور های به روز دنیا.
  5. افزایش ارزش و قیمت خانه با استفاده از سیستم ساخت و ساز هوشمند.
  6. احساس آرامش و راحتی افرادی که در ساختمان هوشمند سازی شده زندگی می کنند.

سخن پایانی

جهان امروز به صورت مداوم در حال پیشرفت است. این پیشرفت همواره در جهت رفاه حداکثری بشر حرکت کرده است. بخشی از این پیشرفت مربوط به تکنولوژی ساخت و ساز هوشمند است که موجب افزایش بهره وری و راندمان خانه می شود و آرامش بیشتری را برای اعضای خانواده به ارمغان می آورد. با استفاده از این سیستم، تمامی امور مربوط به برق، گاز، آب، تلفن و دزدگیر شما به صورت خودکار انجام می شود. به عنوان مثال در هنگام ورود شما به خانه، سیستم های نظارت تصویری، شما و ماشین تان را شناسایی کرده و درِ برقی ساختمان را برای ورود شما باز می کنند و یا هنگام ورود به محیط داخلی خانه چراغ ها روشن می شوند و دمای خانه بر روی 25 درجه سانتی گراد تنظیم می گردد.

یکی از شرکت هایی که بهترین سیستم های ساخت و ساز هوشمند را ارائه می دهد، کارگاهِ تو است. شما می توانید با سفارش پلتفرم ساخت و ساز هوشمند کارگاهِ تو، زندگی نوینی را آغاز نمایید.

تنها یک تماس برای سفارش کافی است. پرسنل مجرب کارگاهِ تو در کوتاه ترین زمان ممکن به ساختمان شما مراجعه خواهند کرد. پس از ارزیابی اولیه و توافق، مراحل نصب سیستم های ساخت و ساز هوشمند انجام خواهد گردید. هزینه این سیستم در کارگاهِ تو در مقایسه با قیمت های ارائه شده توسط شرکت های مشابه بسیار پایین تر است.

3 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.