ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

بلوغ بتن چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه بلوغ بتن به معنای رسیدن بتن به حداکثر قدرت و مقاومت آن است که در اثر ترکیب صحیح مواد اولیه و تحت شرایط مناسب در فرآیند تولید بتن اتفاق می‌افتد. برای بلوغ، نیاز است که زمان کافی برای خشک شدن و تثبیت در نظر گرفته شود. همچنین، عواملی مانند دما، رطوبت و نسبت آب به ...

بلوغ بتن چیست؟
3 دقیقه
2 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بلوغ بتن به معنای رسیدن بتن به حداکثر قدرت و مقاومت آن است که در اثر ترکیب صحیح مواد اولیه و تحت شرایط مناسب در فرآیند تولید بتن اتفاق می‌افتد. برای بلوغ، نیاز است که زمان کافی برای خشک شدن و تثبیت در نظر گرفته شود. همچنین، عواملی مانند دما، رطوبت و نسبت آب به سیمان نیز بر روی بلوغ بتن تأثیرگذار هستند.

رایگان در پلتفرم کارگاهِ تو ثبت نام کن و بلوغ بتن پروژت رو چک کن

آیین نامه های مختلف در مورد بلوغ بتن چه مواردی را مطرح کرده اند؟

آیین نامه های مختلف در مورد بلوغ بتن شامل موارد زیر می‌شود:

1- استاندارد ASTM C31/C31M-19: استاندارد ASTM C31/C31M-19 مشخصاتی را برای بلوغ تعیین کرده است که شامل زمان بلوغ، نحوه آزمایش بتن و تجهیزات مورد نیاز برای آزمایش است.

2- استاندارد ACI 301-16: استاندارد ACI 301-16 شامل مشخصاتی در مورد بلوغ است که شامل زمان بلوغ، نحوه تست و نسبت آب به سیمان است.

3- استاندارد BS EN 206-1: استاندارد BS EN 206-1 شامل مشخصاتی در مورد بلوغ است که شامل نحوه تست، نسبت آب به سیمان و دما و رطوبت محیط است.

4- آیین نامه ACI 308.1-11: آیین نامه ACI 308.1-11 شامل راهنمایی هایی در مورد بلوغ است که شامل نحوه آزمایش، نسبت آب به سیمان و دما و رطوبت محیط است.

5- استاندارد CSA A23.1-14: استاندارد CSA A23.1-14 شامل مشخصاتی در مورد بلوغ است که شامل نحوه تست، نسبت آب به سیمان و دما و رطوبت محیط است.

دستگاه سنجش بلوغ بتن چیست و چه کشورهایی دارای این تکنولوژی هستند؟

دستگاه سنجش بلوغ بتن (Concrete Maturity Meter) یک دستگاه سنجش است که برای تعیین میزان بلوغ در طول زمان استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از اندازه‌گیری دما و زمان، میزان بلوغ را تخمین می‌زند.

این دستگاه در صنعت ساختمان و عمران بسیار مفید است، زیرا به مهندسین و کارگران اجازه می‌دهد تا بتوانند به طور دقیق‌تری میزان قوت بتن را در طول زمان پیش‌بینی کنند و در نتیجه، برای پروژه‌های ساختمانی بهترین تصمیمات را بگیرند.

اسماریت در راه بازار بتن هوشمند!

بسیاری از کشورهای جهان دستگاه سنجش بلوغ بتن را تولید و استفاده می‌کنند. برخی از کشورهایی که دارای این تکنولوژی هستند عبارتند از:

– آمریکا
کانادا
– ژاپن
– آلمان
– فرانسه
– ایتالیا
– کره جنوبی
– چین
– هند
– تایوان

در ایران نیز شرکت‌هایی وجود دارند که این دستگاه را تولید و عرضه می‌کنند.

روابط بلوغ بتن بر چه اساسی مقاومت بتن را محاسبه می کنند؟

میزان بلوغ بتن با مقاومت فشاری بتن مرتبط است. در واقع، هر گاه که میزان بیشتری داشته باشد، مقاومت فشاری آن نیز بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، بلوغ بتن میزان قوت و مقاومت آن را تعیین می‌کند. برای محاسبه مقاومت فشاری بتن، از روابطی استفاده می‌شود که بر اساس نوع بتن، نسبت آب به سیمان، نسبت مصالح و دیگر عوامل تعیین شده‌اند.

جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرین

02153844

کدام شرکت های ایرانی در زمینه تولید دستگاه های سنجش بلوغ بتن فعال هستند؟

بعضی از شرکت های ایرانی در زمینه تولید دستگاه های سنجش بلوغ عبارتند از:

1. شرکت فنی و مهندسی سپهر پارس
2. شرکت توان صنعت پردازش
3. شرکت پارس ابزار صنعت
4. شرکت فنی و مهندسی کرمانشاهی
5. شرکت پارس آزمایشگاه ایرانیان
6. شرکت آزمایشگاه فنی و مهندسی پویا
7. شرکت نگین طلای جنوب
8. شرکت آزمایشگاه فنی و مهندسی راهبرد معماری
9. شرکت پارس آزمایشگاه سنجش و کنترل کیفیت
10. کارگاهِ تو
لازم به ذکر است که لیست فوق تنها چند نمونه از شرکت های فعال در این زمینه است و هنوز شرکت های دیگری نیز وجود دارند.

2 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.