ارتباط با ما 53884 - (21) 98+

بتن هوشمند چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه بتن هوشمند به بتنی گفته می شود که با استفاده از فناوری های نوین و سیستم های الکترونیکی، قابلیت ارتباط و کنترل دورانده را دارد. این نوع بتن با استفاده از سنسورها، می تواند مشخصات فیزیکی خود را اندازه گیری کرده و اطلاعات را به سیستم هوشمند ارسال کند. سپس سیستم هوشمند می تواند بر ...

بتن هوشمند چیست؟
2 دقیقه
4 دیدگاه
روابط عمومی کارگاهِ تو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بتن هوشمند به بتنی گفته می شود که با استفاده از فناوری های نوین و سیستم های الکترونیکی، قابلیت ارتباط و کنترل دورانده را دارد. این نوع بتن با استفاده از سنسورها، می تواند مشخصات فیزیکی خود را اندازه گیری کرده و اطلاعات را به سیستم هوشمند ارسال کند. سپس سیستم هوشمند می تواند بر اساس این اطلاعات، تصمیمات مناسبی را در مورد نگهداری و تعمیرات ساختمان گرفته. و باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات شود. به علاوه، بتن هوشمند می تواند در کاهش آلودگی های محیطی و افزایش پایداری ساختمان ها نقش مؤثری داشته باشد.

سنسور بلوغ در بتن هوشمند چگونه کار میکند؟

سنسور بلوغ در بتن هوشمند به منظور اندازه گیری میزان بلوغ بتن استفاده می شود. بلوغ بتن به معنای رسیدن بتن به قدرت و مقاومت کافی برای استفاده در ساختمان هاست. این سنسور با استفاده از فناوری های الکترونیکی، قابلیت تشخیص میزان بلوغ بتن را دارد. سنسور در داخل بتن قرار می گیرد و با ارسال سیگنال های الکتریکی، می تواند مقدار بلوغ بتن را اندازه گیری کرده. و اطلاعات را به سیستم هوشمند ارسال کند. با توجه به این اطلاعات، سیستم هوشمند می تواند تصمیمات مناسبی را در مورد نگهداری و تعمیرات ساختمان گرفته و باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات شود.

مقاومت بتن چگونه محاسبه میشود؟ کلیه روش ها و‌ ازمایشات رایج چه مواردی هستند؟

مقاومت بتن به معنای تحمل بتن در برابر فشار، کشش و خمش است و به عنوان یکی از مهمترین خصوصیات بتن در صنعت ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای محاسبه مقاومت بتن، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- روش تست فشاری: در این روش، نمونه بتن با حجم و شکل استاندارد تهیه شده و پس از 28 روز آزمایش، مقاومت بتن به دست می‌آید.

2- روش تست خمشی: در این روش، نمونه بتن با شکل استاندارد تهیه شده و پس از 28 روز آزمایش، مقاومت بتن در برابر خمش به دست می‌آید.

3- روش تست کششی: در این روش، نمونه بتن با شکل استاندارد تهیه شده و پس از 28 روز آزمایش، مقاومت بتن در برابر کشش به دست می‌آید.

4- روش تست غیرمخرب: در این روش، با استفاده از دستگاه‌های غیرمخرب مانند رادار و امواج صوتی، میزان مقاومت بتن اندازه گیری می‌شود.

5- روش تست الکتریکی: در این روش، با استفاده از الکترودهای خاص، مقاومت بتن اندازه گیری می‌شود.

6- روش تست پرتو ایکس: در این روش، با استفاده از پرتو ایکس، مقاومت بتن اندازه گیری می‌شود.

با توجه به نوع ساختمان و نیاز به مقاومت بتن، روش مناسب برای اندازه گیری مقاومت بتن انتخاب می‌شود.

4 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.